De notaris en het klantenportaal

Vanaf 1 maart 2019 is het mogelijk om uw eigen online dossier in te zien bij Notaris Koene. Één van de manieren om dit te doen is met een zogenaamd klantenportaal.

Een klantenportaal? Wat houdt dat dan in?
Eenvoudig gezegd: het is een manier om u als cliënt van de notaris toegang te geven tot hun documenten en gegevens. Stel je voor: u wilt als cliënt een testament laten maken.

Maar waar moet dit klantenportaal dan aan voldoen? Wat heeft een notaris nodig? Uiteraard is het een middel waarmee wij met u als cliënt communiceren. Dus als eerste stap moet de mogelijkheid bestaan, om berichten naar u te sturen. Als tweede stap willen wij ook dat documenten en akten bij u terecht komen. Ten derde moet u ons natuurlijk ook kunnen bereiken. Daarnaast moet het beveiligd zijn. Goed beveiligd. En het is simpel en klantvriendelijk!
Al deze zaken maken een klantenportaal tot een middel waarmee een modern notariskantoor zich kan onderscheiden in de markt.

Online dossier – documenten delen
Met het klantenportaal heeft u als cliënt 24/7 inzage in uw dossiers. Alle concepten, afschriften, correspondentie en afrekeningen zijn eenvoudig te raadplegen. Daarnaast kunt u direct zien wat de status is van uw dossier. Ook andere betrokkenen, zoals makelaars, adviseurs kan toegang worden gegeven tot bepaalde documenten via het klantenportaal.

Wij behouden als notaris uiteraard altijd de controle over wie toegang krijgt tot welke documenten. Alleen de documenten die worden geüpload worden gedeeld met de partijen die de notaris zelf autoriseert. Al cliënt of andere betrokkene krijgt u een (automatisch) email-bericht met een link naar het klantenportaal. Nadat u zich heeft aangemeld, kan het document worden ingezien en worden gedownload.

Als u dat aangeeft, heeft u ook de mogelijkheid om een document te delen met ons als notaris. U kunt bijvoorbeeld heel gemakkelijk uw identiteitsbewijs toevoegen aan uw dossier in het klantenportaal. Het delen van documenten werkt dus twee kanten op.

Wilt u meer informatie over de klantportaal? Neem dan contact met ons op, zodat wij u van meer informatie kunnen voorzien